torstai 29. joulukuuta 2011

Museovuosi

Tämän vuoden museovierailujen saldo näyttää aika hyvältä. Joissakin paikoissa tuli käytyä useampaankin kertaan. Lisäksi sain käytyä useammassa sellaisessa museossa, joissa en ollut ennen käynyt. Otan siis nyt tulevallekin vuodelle tavoitteeksi käydä jossain itselleni uudessa museossa.

Suomessa:
* Vantaan kaupunginmuseo
* Päivälehden museo (Helsinki)
* Forum Marinum (Turku)
* Yliopistomuseo (Helsinki)
* Vantaan taidemuseo
* Weegee-talo (Espoo)
* Sara Hildénin taidemuseo (Tampere)
* Muumilaakso (Tampere)
* Kulttuurien museo (Helsinki)
* Radio- ja TV-museo (Lahti)
* Parolan panssarimuseo
* Kluuvin galleria (Helsinki)

Ulkomailla:
* Niguliste muuseum (Tallinna)
* Gettomuseo (Riika)
* Rautatiemuseo (Riika)
* Arhitektuurimuuseum (Tallinna)
* Stockholms stadsmuseum

Linkit siis vie blogikirjoituksiini. Viime vuoden lista löytyy täältä. Suomessa Kansallismuseo jäi käymättä ja Tallinnan museovierailut poikkesi suunnitellusta. Ensi vuonna sitten....

Vuoden kirjoista ei ole tulossa yhteenvetoa, kun alkoi ahdistaa koko homma. Sitten sain vielä suorituspaineet Sallan listasta, joka oli tosi perusteellisesti tehty.

2 kommenttia:

  1. Ihailtavan monessa museossa olet ehtinyt käydä:) Olen utelias siitä, mitä vuoden 2011 kirjoja kanssabloggaajat pitävät hyvinä/huonoina ja olisi kiva nähdä sinultakin jotain pientä listaa:)

    VastaaPoista
  2. Mä deletoin jo sen listan minkä mä olen tehnyt. :P Tosin mun lista sisälsi tänä vuonna luettuja, ei pelkästään tätnä vuonna ilmestyneitä. Yritän saada stressiä sivuun sen verran, että jos jonkun listan saisin kehiin....

    VastaaPoista