sunnuntai 4. elokuuta 2013

Piipahdus Turun suunnalla

 photo Luostarinmaumlki2_zps8d08cac8.jpg

Tämän vuoden annos kotimaanmatkailua tuli hoidettua tällä viikolla. Sain pari päivää töistä lomaa ja kulutin sen kaverin kanssa Varsinais-Suomessa. Ensin käytiin vähän kiertelemässä Turun saaristossa, jossa ei oikein ollut mitään vinkkaamisen arvoista paikkaa. Olihan nyt lossilla kiva ajella ja kivoja maisemia siellä oli, mutta siihen se sitten jääkin.


Yötä oltiin Turussa ja toinen päivä hengailtiin siellä. Museoonkin asti ehdittiin vaihteeksi, kun sellaisissa ei ole tänä vuonna tullut pahemmin käytyä. Käyntikohteena oli Luostarinmäen käsityöläismuseo. Edellisestä vierailusta siellä on kyllä useita vuosia, kun viime vuosina ei ole pahemmin asiaa Turun suunnalle ollut. Onhan se ihan kiva paikka kyllä: vanhoja taloja alkuperäisten sisustusten kanssa. Asukkaina on lähinnä ollut eri käsityöläisammattien edustajia ja vieläkin joissakin taloissa järjestetään sen takia myös työnäytöksiä.Tykkään itse kaikenlaisista historiallisista ja kulttuurillisista museoista, sen takia suosittelen tätäkin käyntikohteeksi.

6 kommenttia:

  1. Suomimatkailu on kyllä hauskaa, harmi että sitä tulee tehtyä niin harvoin. Turku on kyllä kaunis kaupunki, kävin siellä juurikin kesäretkellä parisen vuotta sitten! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen yrittänyt nyt saada joka vuosi käytyä jossain Suomi-matkallakin. :)

      Poista
  2. Minä asustelen täällä Turussa vielä vähän aikaa, ja jokseenkin kauan olen jo suunnitellut käyväni tuolla käsityöläismuseossa, ja itse asiassa käyväni ajelemassa niillä losseillakin. Toisinaan on niin, että lähikohteisiin on vaikeampi saada itseään lähtemään kuin kauemmaksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen oikeasti molempia! Lähikohteet tuntuu jäävän monilta muiltakin väliin, mä olen itsekin melko laiska niiden suhteen.

      Poista
  3. Vaikka tykkäänkin käydä museoissa niin en ole vieläkään käynyt kotipaikkakunta Ränkimäen museossa. Eilen olisin varmasti sinne mennyt jos minulla olisi haaveilemani kansallispuku. Täällä vietettiin Pukeudu kansallispukuun-päivää. Kotipaikkakuntani museoissa kävin viime kesänä monen vuoden tauon jälkeen. Ja nuo lossit - voi niillä oli niin kiva kulkea lapsena kun olin vanhempieni mukana kesälomareissuilla - se oli sitä 70/80-luvun telttaretkiaikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä täällä Vantaalla ei pahemmin museoita ole, mutta niissä ei tule silti vierailtua usein, vaikka sijainti olisikin lähellä. Lossien kanssa tuli itselle aika turistiolo, kun en ole usein niitä käyttänyt.

      Poista