sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Kansankynttiläin kokoontumisajot -lukuhaasteen kooste

Maukan Kansankynttiläin kokoontumisajot - lukuhaasteen ideana oli lukea tietokirjoja. Sain oman suoritukseni valmiiksi asti. Olin valinnut tasokseni "hehkulampun" eli 9 kirjaa neljästä eri kategoriasta.

Omat kategoriani ja kirjani:

VII) Matkat
Pauli Jokinen: Helsinki kävellen
Frances Mayes: Vaellusvuosi
Taivas mikä työpaikka!
Antti Tuuri: Matkoilla Euroopassa

X) Luonto ja ympäristö
Risto Isomäki: 34 tapaa estää maapallon ylikuumeneminen

XV) Kirjallisuustiede
Katja Jalkanen ja Hanna Pudas: Rivien välissä

XIX) Elämäkerrat ja muistelmat
Herman Lindqvist: Ludvig XIV Solkungen (suom. Aurinkokuningas Ludvig XIV)
Mauno J. Pyhtilä: Balladi kauniista Petronellasta
Waris Dirie ja Kathleen Miller: Aavikon kukka

Edit: Ai joo, tähän piti kirjoittaa fiiliksistä suorituksen jälkeen. Mä olen monta vuotta suunnitellut lukevani enempi tietokirjoja, mutta eihän siitä ole kunnolla mitään tullut. Pitää varmaan ottaa uusintaversio haasteesta vähän lyhyemmässä ajassa.... Olis siis tehnyt mieli lukea enempikin kirjoja ja vielä useammasta aiheesta, kun oikeasti olen kiinnostunut liian monesta asiasta samaan aikaan.

2 kommenttia:

  1. Vau! Taisit olla ensimmäinen haasteen suoritetuksi (ja vielä hehkulampputasolla!) kuitannut osallistuja! Säkin olet löytänyt monta kiinnostavaa tietokirjaa... Omalle lukulistalleni nappaan tästä ainakin tuon Antti Tuurin "Matkoilla Euroopassa" -kirjan! Iih, onneksi joulunpyhät ja autuas joutilaisuus kirjojen ääressä! :) (Niin, ja kiitos koontipostauksesta! Muitakin osallistujia varmaan kiinnostaa, mitä muut ovat lukeneet.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Antti Tuurilla on sitten pari muutakin matkakirjaa, mutta ne odottelee mulla vasta lukupinossa. Ja kyllä mua ainakin kiinnostaa muitten suoritukset lukuvinkkien takia. :)

      Poista